|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دیدار جمعی از مدیران و مسئولین شرکت آب منطقه ای قزوین با ائمه جمعه شهرهای خرمدشت، نرجه و اسفرورین

مدیر امور منابع آب شهرستان تاکستان، دبیر شورای فرهنگی، مجریان طرح های احداث سد مخزنی نهب و شبکه آبیاری نهب، و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین با ائمه جمعه شهرهای خرمدشت، نرجه و اسفرورین دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین حجت الاسلام و المسلمین محمدی دبیر شورای فرهنگی این شرکت در این دیدارها ضمن اشاره به رهاسازی آب ذخیره شده سد نهب جهت بهره برداری کشاورزان اظهار داشت: آب ذخیره شده در سد نهب بعد از برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان کشاورزان به تناسب حق آبه ها و تقسیم نامه قدیمی و براساس میزان ذخیره فعلی آب با رعایت انصاف و عدالت تقسیم بندی شده و از ابتدای ماه آینده در مسیر رودخانه جهت استفاده و بهره برداری حق آبه بران رهاسازی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: انتظار می رود با توجه به کمبود آب ذخیره شده در سد نهب بدلیل کاهش میزان بارندگی و تغییرات اقلیمی، بهره برداران مدیریت مصرف را مد نظر داشته باشند تا کلیه بهره برداران بتوانند از این آب نهایت استفاده را ببرند.

وی همچنین گفت: خواهش ما از ائمه جمعه این است که با استفاده از ظرفیت خود مردم را به رعایت انصاف و عدالت و مدیریت در مصرف آب دعوت نمایند. همچنین از مردم منطقه بخواهند تا با شرکت آب منطقه ای قزوین جهت تملک اراضی در راستای ساخت شبکه آبیاری سد نهب همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح بزرگ هرچه سریعتر به اتمام رسیده و مردم بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

سید کمال الدین موسوی مجری طرح احداث سد نهب گفت: این سد با حجم مخزن 120 میلیون مترمکعب با هدف بهبود آبیاری 36800 هکتار از اراضی پائین دست در تلفیق با منابع آب زیرزمینی بر روی رودخانه خررود احداث شده است.

وی افزود: تغذیه مصنوعی آبخوان، تامین حق آبه محیط زیست و کنترل سیلاب های فصلی رودخانه از دیگر اهداف ساخت این سد می باشد.

موسوی همچنین تصریح کرد: اراضی پائین دست سد نهب به 3 ناحیه اصلی  تقسیم بندی می شود که ناحیه یک شامل شهرهای خرمدشت و نرجه و روستاهای اطراف آن، ناحیه 2 شامل شهر اسفرورین و روستاهای اطراف آن و در نهایت ناحیه 3 شامل شهر شال و روستاهای اطراف آن می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین متقی فرد امام جمعه شهر خرمدشت نیز در این دیدار عنوان داشت: کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همانند جهاد است و شرکت آب منطقه ای نیز در استان از جمله شرکت هایی است که در راستای خدمتگزاری به مردم در حال مجاهدت می باشد.

امام جمعه شهر خرمدشت گفت: احداث سد نهب در استان یکی از موهبت های این نظام است که عواید فراوانی برای مردم منطقه در پی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین متقی فرد افزود: از مسئولین و مدیران ذی ربط انتظار می رود در شروع کار مدیریت آب از طریق سد نهب اقناع افکار عمومی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا مردم و کشاورزان منطقه آگاهی لازم را نسبت به عملکرد و چگونگی توزیع آب از طریق سد و شبکه نهب کسب نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین خداوردی امام جمعه شهر نرجه گفت: انتظار ما از مسئولین شرکت آب منطقه ای قزوین این است که ضمن حضور در منطقه جهت گفتگوی صریح و بی پرده با مردم در راستای شفاف سازی اقدامات و عملکرد خود، توزیع آب سد نهب را براساس تقسیم نامه موجود و حق آبه های قدیمی انجام دهند تا کشاورزان متضرر نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهر اسفرورین نیز با اشاره به درخواست ها و مطالبات مردمی در خصوص نحوه توزیع آب سد نهب اظهار داشت: براساس مستندات موجود از سال 1321 حق آبه های رودخانه خررود براساس ریال تعیین شده و انتظار می رود ملاک توزیع آب سد نهب نیز براساس همین تقسیم نامه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پایان یادآور شد: مردم متدین اسفرورین می دانند که احداث سد نهب  باعث جلوگیری از سیلاب های مخرب فصلی رودخانه و در عین حال مدیریت آب می شود، آنها از مسئولین امر انتظار دارند تا هرچه سریعتر احداث کانال اصلی و شبکه های آبیاری درجه یک، دو، سه و چهار سد نهب تکمیل و به  پایان برسد تا آب به صورت عادلانه به مزارع و زمین های کشاورزی برسد.

کد خبر: 1737
  تاریخ خبر : 21 فروردین 1403
  آخرین به‌روزرسانی : 21 فروردین 1403
 خواجوی
 268
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 38
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 186
  • بازدید دیروز : 4,314
  • کل بازدید : 5,337,818
  • آخرین به روزرسانی : 10 اردیبهشت 1403 15:24:11
  • شناسه IP شما : 18.227.0.192

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8