|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: نگاه ما در انجام اقدامات در حوزه منابع آبی استان یک نگاه فرا استانی و ملی با هدف الگو سازی براساس نتایج مثبته حاصله از این کارها می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و کلیه اعضاء این شورای به میزبانی شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه اظهار داشت: مسئله آب در دنیای امروز به عنوان یکی از مهمترین مولفه های قدرت شناخته می شود و در استان ما نیز بدلیل زیرساخت کشاورزی و صنعت آب از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در دولت سیزدهم همواره سعی بر آن بوده تا اقدامات لازم در جهت تامین منافع عمومی بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه ای علیرغم تمام سختی های آن صورت بگیرد و کارهای خوبی نیز در این خصوص و بویژه در حوزه آب استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: با همکاری و همراهی همه دستگاه های اجرایی بدنبال آن هستیم تا بتوانیم اقدامات و آثار ماندگاری در کلیه حوزه ها بویژه در زمینه آب برای استان و دشت قزوین بجای بگذاریم.

وی با اشاره به این موضوع که نگاه ما در انجام امور یک نگاه ملی و الگوسازی براساس نتایج مثبت اقدامات است؛ تصریح کرد: اقدامات استان در بحث بازارآب و شفافیت و حسابرسی آب با نگاه ملی و در راستای افزایش بهره وری  و ایجاد ارزش اقتصادی آب در حال انجام می باشد که البته در همین زمینه نیز جهت افزایش معاملات در بازار آب در محدوده حجم مصوب شده باید اقدامات لازم بعمل آید.

رحجانی ادامه داد: در خصوص ساماندهی و نصب کنتورهای هوشمند باید یک برنامه زمانبندی مشخص ارائه گردد تا زمان مجهز شدن کلیه چاههای مجاز استان به کنتور هوشمند و در ادامه اتصال به رصدخانه جهت بررسی و پایش کاملا مشخص و شفاف سازی گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به بحث پساب و بازتخصیص آب صنایع نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری جهت اجرایی شدن این اقدام بویژه در زون فرونشست می تواند نتایج بسیار خوب و مثبتی برای آبخوان دشت قزوین و توسعه پایدار استان بدنبال داشته باشد.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه گزارش مختصری از عملکرد این شرکت بیان نمود و اظهار داشت: این شرکت با توجه گزارشات اداره کل هواشناسی و در راستای ایمن سازی رودخانه های استان جهت عبور ایمن سیلاب های فصلی اقدامات متعددی را در زمینه لایروبی، رفع تصرف و ساماندهی رودخانه ها انجام داده است.

وی افزود: دریافت اسناد تک برگی ۱۲۲۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه های استان از ابتدای سال جاری تاکنون از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: تشکیل دفتر مشترک آب و کشاورزی جهت بررسی مسائل و چالش های این حوزه، شفاف سازی و مدیریت منابع و مصارف آب و استفاده از ظرفیت مطالبه گران حقوق عامه جهت شناسایی تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع آبی استان از دیگر کارهای صورت گرفته توسط این شرکت می باشد.

ستوده با اشاره به پروژه های عمرانی در حال مطالعه و اجراء توسط این شرکت اظهار داشت: با اقدامات بسیار خوب انجام شوده توسط مشاورین و پیمانکاران این شرکت، سد نهب با پیشرفت 94.2 درصدی بزودی آماده افتتاح و بهره برداری کامل و سد بالاخانلو نیز با پیشرفت 81 درصدی طی ماه های آینده آبگیری می شود.

وی ادامه داد: راه جایگزین روستای شیزر نیز به طول 3.7 کیلومتر با پیشرفت 94 درصدی آماده آسفالت بوده و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دو طرح مهم آبرسانی به شهرهای محمدیه و مهرگان از سد طالقان و آبرسانی از سد بالاخانلو به 5 شهر و 30 روستای جنوب استان نیز در دست اجراء می باشد.

ستوده در خصوص سد بورمانک نیز گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده مجوز مطالعات تکمیلی این سد اخذ شده و پیش بینی می شود ظرف چندماه آینده مطالعات آن تکمیل گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی عنوان داشت: از سال 97 تاکنون ۱۶۰۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده که با این اقدام زمینه صرفه جویی 123.5 میلیون متر مکعب آب در سفره های آب زیرزمینی فراهم شده و طی همین مدت نیز تعداد 3677 کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز استان نصب شده است.

کد خبر: 1666
  تاریخ خبر : 25 آبان 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 25 آبان 1402
 خواجوی
 349
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 25
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید دیروز : 2,862
  • کل بازدید : 5,394,411
  • آخرین به روزرسانی : 22 اردیبهشت 1403 11:43:04
  • شناسه IP شما : 3.21.93.168

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8