|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آغاز انجام مطالعات تکمیلی و فاز دوم احداث سد بورمانک در منطقه طارم استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: آغاز مطالعات تکمیلی احداث سد بورمانک پس از یک دهه توقف و انتقال آب از سد طالقان به شهر مهرگان بزودی عملیاتی می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با حضور در امور منابع آب شهرستان قزوین از اقدامات موثر انجام شده مدیران و کارکنان این مجموعه در تامین، حفظ و حراست از منابع آبی شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تکمیل طرح های مهم آبی که با مدیریت جهادی در حال اجراست بزودی شاهد توسعه و تحول اساسی در استان قزوین و رضایتمندی مردم خواهیم بود.

لطف الله سیاهکلی در این دیدار اظهارداشت: گزارش های ارائه شده و اخبار واصله نشان می دهد اتفاقات بسیار خوب و امیدبخشی در زمینه پروژه های تامین آب در آینده ای نزدیک در استان رخ خواهد داد که بسیاری از دغدغه های مردم را برطرف می کند.

نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در شرایطی که با گرمای بی سابقه و افزایش مصرف انرژی و کاهش منابع آبی روبرو هستیم، وزیر نیرو بعنوان یکی از وزرای موفق دولت توانسته شرایط را مدیریت کند و این دستاورد ارزشمند نتیجه تلاش شبانه روزی مدیران جهادی صنعت آب و برق است که در استان قزوین نیز از این مدیریت جهادی و سخت کوشی و پیگیری مدیران تشکر و قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس در کنار مجموعه موفق صنعت آب و برق در استان قزوین هستند تا با تکمیل طرح های نیمه تمام زمینه برخورداری مردم از خدمات رفاهی درخور و شایسته را مهیا کرده و رضایت شهروندان را جلب نمایند.

سیاهکلی مرادی گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند و همه باید در کنار هم بتوانیم خدمات بیشتری را به آنها ارائه کنیم تا اعتماد آنها به نظام اسلامی بیشتر شود.

نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، نمایندگان، استاندار و موافقت و همراهی وزیر نیرو بزودی طرح انتقال آب از سد طالقان به شهر مهرگان کلید خواهد خورد و این کار بزرگ زمینه رضایتمندی هزاران نفر از مردم ساکن در این ناحیه را موجب خواهد شد.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در این نشست با ارائه گزارشی از اجرای چند طرح مهم در دست مطالعه و اجراء اظهارداشت: یکی از اقدامات خوبی که از ابتدای سال جاری در دستور کار مدیران این شرکت قرار گرفته است دریافت مجوز انجام مطالعات تکمیلی و مرحله دوم سد بورمانک در منطقه طارم می باشد.

ستوده تصریح کرد: مشاور این طرح مشخص شده و امیدواریم با تکمیل گزارش ها و مطالعات بتوانیم ضمن دریافت ردیف اجرایی، عملیات احداث این سد را آغاز کنیم.

 ستوده در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اجرای طرح مهم آبرسانی به استان از سد طالقان گفت: یکی از مطالبات مهم استاندار، نمایندگان و مردم منطقه، آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین می باشد که خوشبختانه فاز اول آن با انتقال 260 لیتر بر ثانیه آب شرب بهداشتی و گوارا به آبیک به پایان رسید و عملیات اجرایی فاز دوم که آبرسانی به شهر مهرگان می باشد، بزودی آغاز می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین افزود: برای اجرای فاز دوم این طرح مهم در گام اول تقاضای 5000 میلیارد ریال اعتبار کرده ایم تا بتوانیم بموقع لوله های مورد نیاز را خریداری کنیم.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای این بخش از پروژه در حریم کانال آبیاری دشت قزوین صورت می گیرد تقریباً نیازی به تملک مسیر ندارد، همچنین با هماهنگی صورت گرفته با مدیریت ارشد استان و جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم امیدواریم بتوانیم این کار را به سرعت آغاز کرده و ظرف مدت 8 ماه آن را به اتمام برسانیم تا کاری ماندگاری برای مردم شریف شهر مهرگان رقم بخورد.

 ویدر بخش پایانی صحبت های خود در خصوص سد بورمانک هم اظهار داشت: مطالعات احداث سد مخزنی بورمانک به ظرفیت 12 میلیون مترمکعب با هدف تامین بخشی از نیاز آبی منطقه و بهبود اراضی کشاورزی و حقابه موجود از 10 سال گذشته شروع شد ولی در مقطعی متوقف گردید که خوشبختانه با پیگیری های مستمر توانسته ایم آن را مجدداً به جریان بیندازیم.

کد خبر: 1623
  تاریخ خبر : 15 مرداد 1402
 خواجوی
 470
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 62
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 2,450
  • بازدید دیروز : 2,862
  • کل بازدید : 5,396,817
  • آخرین به روزرسانی : 24 اردیبهشت 1403 09:44:33
  • شناسه IP شما : 18.223.111.118

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8