|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است لذا انتظار داریم همه حوزه ها بویژه، حوزه بسیج، امامان جمعه و جماعات که مخاطبین بسیار دارند در راستای تبیین و روشنگری این موضوع به ما کمک نمایند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین منصور ستوده مدیرعامل این شرکت ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران در جمع فرمانده هان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات و سازمان های حوزه شهید بهشتی استان قزوین اظهار داشت: سبزپوشان سپاه، امنیت و اقتدار را برای کشور ما به ارمغان می آورند و پاسخ کوبنده ای که اخیراً به رژیم غاصب اسرائیل دادند موجب افتخار و خرسندی مردم بود.

وی افزود: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: بسیج شجره طیبه است و تا بسیج هست دشمنان نمی توانند بر ما غلبه کنند.

ستوده با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای یک شرکت صد درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان برعهده دارد، بیان نمود: یکی از وظایف این شرکت تامین آب از طریق اجرای طرح های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی می باشد.

وی ادامه داد: مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه ها، چشمه ها، قنوات و رودخانه ها و تاسیسات آبی می شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه ای است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تصریح کرد: چند طرح ملی مهم در استان توسط این شرکت در حال اجراء است.

ستوده گفت: ما برای شمال و جنوب استان قزوین موضوع تامین آب شرب و کشاورزی را برای افق 20-30 ساله ترسیم نموده ایم و امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم استان را در تامین آب شرب بیمه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین یادآور شد: یکی از این طرح های مهم، آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان می باشد که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود 10هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: فاز اول این طرح با هدف تامین آب شرب باکیفیت و پایدار برای شهرستان آبیک انجام شده و فاز دوم آن نیز در دست اجرا است.

این مقام مسئول ادامه داد: سد شهید لشگری نهب پروژه دیگری است که با حجم مخزن 120 میلیون مترمکعب و با اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح می باشد.

وی افزود: در پایین دست این سد یک شبکه آبیاری مدرن که طول کانال اصلی آن 25 کیلومتر و طول کانالهای درجه یک و دوم آن 90 کیلومتر می باشد، در حال اجراء است، که 7 کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری می باشد.

ستوده عنوان داشت: سد بالاخانلو با ظرفیت 38.5 میلیون مترمکعب جهت تامین بخشی از نیاز آب شرب 5 شهر و 30 روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است.

وی ادامه داد: اعتبار مود نیاز این طرح بالغ بر 1200 میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی حدود 85 درصدی برخوردار می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در ادامه گفت: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است و انتظار داریم همه حوزه ها بویژه، حوزه بسیج، امامان جمعه و جماعات که مخاطبین بسیار دارند در راستای تبیین و روشنگری این موضوع به ما کمک نمایند.

ستوده در بخش پایانی صحبت خود با اشاره به وظیفه حاکمیت در امیدآفرینی در جامعه بیان داشت: خوشبختانه با پیگیری های بعمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال 435 میلیارد اعتبار نقدی برای پروژه های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

سرهنگ فیضی مسئول سازمان بسیج ادارات استان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم مدیریت صحیح منابع آب اظهار داشت: ما در عین توجه به امنیت غذایی باید برای اصلاح روش های موجود بخصوص در زمینه الگوی مصرف و کشت برنامه ریزی داشته باشیم که استفاده از شیوه های نوین آبیاری یکی از همین برنامه ها است.

مسئول سازمان بسیج ادارات استان گفت: ما باید در خصوص کارهای فرهنگی و تبیینی در حوزه مدیریت مصرف صحیح آب اقدامات بیشتری را انجام دهیم چراکه غفلت از این موضوعات می تواند مشکلات اجتماعی عدیده ای را بدنبال داشته باشد و در این میان با توجه به اینکه پایگاه های مقاومت بسیج مخاطبین بسیاری دارند، می تواند نقش مهمی را ایفا نمایند.

سرهنگ فیضی تصریح نمود: وظیفه اصلی بسیج ادارات افزایش سطح رضایتمندی مردم و افزایش تکریم ارباب رجوع می باشد، لذا لازم است همه دستگاه ها برای افزایش رضایت مردم که ولی نعمتان ما هستند، برنامه ریزی دقیقی در مباحث فرهنگ سازی و اقناع سازی بویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی دبیر شورای فرهنگی شرکت آب منطقه ای در خصوص قبح اسراف از منظر دین اسلام اظهار داشت: قرآن کریم مسرف را برادر شیطان می داند.

وی در پایان افزود: اسراف در مصرف آب صرفاَ فردی و اقتصادی نیست، بلکه مباحث حوزه آب در رسته مسائل سیاسی، نظامی، دینی و اعتقادی است و علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی دارد و لازم است فرهنگ مصرف صحیح آب در سرلوحه امور قرار بگیرد.

کد خبر: 1748
  تاریخ خبر : 6 اردیبهشت 1403
  آخرین به‌روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403
 خواجوی
 127
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 44
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 449
  • بازدید دیروز : 4,349
  • کل بازدید : 5,360,141
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 14:43:37
  • شناسه IP شما : 18.188.152.162

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8