|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیریت هوشمند منابع آبی راهکاری جهت کاهش زمینه بروز تخلف در این حوزه می باشد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدیدی جهت مدیریت هوشمند منابع آبی می تواند راهکاری موثر در زمینه کاهش تخلفات در حوزه منابع آبی باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در دیدار با مدیرعامل و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین اشاره به وضعیت منابع آبی استان اظهار داشت: در حال حاضر کشور و به تبع آن استان قزوین بدلیل تغییرات اقلیمی و کاهش میزان بارندگی با بحران کم آبی و بروز تنش آبی مواجهه شده است و جدا از اینکه این موضوعات خود می توانند زمینه ساز ایجاد تخلف گردد، معضلات اجتماعی بسیاری را نیز به همراه دارد، که از آن جمله می توان به نزاع و درگیری بین دو روستا و یا قبیله اشاره کرد لذا مدیریت و کنترل منابع و مصارف آبی می تواند راه سودجویان را بسته و باعث کاهش پرونده های تخلف در این زمینه گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: امروز با توجه به پیشرفت های موجود در حوزه علم و تکنولوژی شاهد تنوع در جرائم می باشیم در نتیجه ما نیز باید از شیوه های نوین جهت مقابله و پیشگیری از وقوع جرم بهره ببریم در همین راستا امروز راهبرد نوین دستگاه عدلیه استان در کنار روش های سنتی استفاده از روش های نظارتی و کنترلی هوشمند بر پایه فناوری های جدید و استفاده از ظرفیت دانش بنیان می باشد چرا که اعتقاد داریم روش های علمی و دانشگاهی می توانند ضمن کاهش هزینه جاذبه و فرصت وقوع جرم را نیز کم نمایند.

فولیان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اقدامات مناسب شرکت آب منطقه ای قزوین در راستای بستن چاههای غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند گفت: لازم است کارشناسان این شرکت در زمان نصب کنتورهای هوشمند آموزش های لازم و همچنین عواقب ناشی از دستکاری این تجهیزات را به بهره برداران ارائه دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با اشاره به این موضوع که ماهیت کاری شرکت آب منطقه ای پیشگیری از وقوع جرم است، بیان داشت: از جمله راهکارهای کشف تخلفات در حوزه منابع آبی بخصوص شناسایی چاههای جدید الحفر استفاده از ظرفیت های مردمی و همچنین سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می باشد.

فولیان یادآور شد: شرکت آب منطقه ای قزوین یکی از شرکت های پیش رو در استفاده از تکنولوژی روز و فناوری های پیشرفته برای جلوگیری از تخلفات، ارائه خدمات در جهت رفاه حال مراجعین و تکریم ارباب رجوع بوده و در حال حاضر نیز بخش عمده ای از خدمات این شرکت در بستر الکترونیکی و از طریق دفاتر پیشخوان قابل ارائه می باشد.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این دیدار با اشاره به راه اندازی رصد خانه آب استان و رصد و پایش کلیه چاههای مجهز شده به کنتور هوشمند در استان بصورت متمرکز و از محل این شرکت، اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدیدی جهت مدیریت هوشمند منابع آبی می تواند راهکاری موثر در زمینه کاهش تخلفات صورت گرفته در زمینه برداشت های غیر مجاز از منابع آب زیرزمینی باشد.

ستوده افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از چاههای آب استان به کنتور هوشمند مجهز بوده و بدنبال آن هستیم تا با تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا سال آینده کلیه چاههای کشاورزی، صنعتی و شرب و بهداشت استان به کنتور هوشمند مجهز شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: جهت تکمیل رصد خانه بدنبال آن هستیم تا با اتصال کلیه ایستگاههای باران سنجی، برف سنجی، هیدرومتری و تبخیر سنجی استان به این رصدخانه امکان پایش منابع آبهای سطحی نیز فراهم گردد.

ستوده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت چاههای فرم پنج در استان گفت: حدود 1700 حلقه چاه فرم پنج در استان وجود داشته که 1380 تا آنها پر شده و 320 حلقه چاه دیگر نیز پلمپ شده که بزودی و با اخذ دستورات قضایی آن ها نیز پر و مسلوب المنفعه خواهند شد.

مدیرعامل  شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان یادآور شد: شرکت آب منطقه ای یک دستگاه برنامه محور بوده که با هدف گذاری و برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت بدنبال حفظ و حراست از منابع آبی استان می باشد.

کد خبر: 1534
  تاریخ خبر : 3 بهمن 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 4 بهمن 1401
 خواجوی
 334
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 45
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 2,119
  • بازدید دیروز : 3,958
  • کل بازدید : 5,183,266
  • آخرین به روزرسانی : 6 فروردین 1403 12:56:34
  • شناسه IP شما : 3.239.239.71

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8