|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اجرای طرح آبرسانی به شهر ها و روستاهای استان قزوین از سد طالقان گامی مهم در جهت تحقق یکی از مهمترین مطالبات مردم است

جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با مجمع نمایندگان مردم شریف این استان در مجلس شورای اسلامی در محل شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین دکتر عباسپور رئیس مجمع نمایندگان نماینده مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه تصریح کرد: مصرف بی رویه در کشور موجب شده منابع آب و انرژی را براحتی از دست بدهیم و در ادامه برای تامین مجدد آن نیازمند صرف هزینه های سنگین باشیم.
نماینده مردم شریف بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تامین آب در شهرستان آوج را مهم برشمرد و اظهارداشت: ضمن قدردانی از مدیران صنعت آب استان برای اجرای پروژه مهم و عظیم آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین درخواست دارم تامین آب مورد نیاز شهرستان آوج نیز در ردیف برنامه های اجرایی قرار گیرد.
دکتر عباسپور یادآورشد: خوشبختانه مدیران صنعت آب و برق استان قزوین افراد با تجربه و توانمندی هستند که ما به دیدگاههای کارشناسی و راهکارهای آنها برای طرح در مجلس و عبور از چالش های آب و انرژی نیازمند هستیم. وی همچنین اضافه کرد: انتظار داریم مدیران صنعت آب و  برق استان قبل از تصویب بودجه سال آینده پیشنهاد و طرح های خود را به نمایندگان منتقل کنند تا اقدام لازم  برای اجرای هرچه بهتر و سریعتر طرح ها صورت گیرد.
دکتر محمد بیگی  نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز ارائه خدمات آب و برق در کشور و استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بی توجهی به آن می تواند نارضایتی عمومی ایجاد کرده و به مردم آسیب بزند.
دکتر محمد بیگی تصریح کرد: توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در حوزه آب و برق می تواند به رضایت مندی عمومی منجر شود لذا انتظار داریم رسیدگی به خواسته های مردم از جمله تامین آب مناطق طارم سفلی و کوهین و یا ساخت سد بورمانک بطور جدی توسط مدیران پیگیری شود.
نماینده مردم شریف قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما همچنین آمادگی این را نیز داریم تا پیگیر تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های آب و برق باشیم و مدیران استانی هم به عنوان مشاوران نمایندگان می توانند طرح ها و پیشنهادات تخصصی خود را جهت پیگیری به ما ارائه نمایند.
دکتر محمد بیگی در ادامه عنوان داشت: اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به آبیک و 15 شهر و 194 روستای استان یکی از طرح های موفق و شاخص استان در تامین یکی از نیازهای اساسی و مطالبات مردم است که می تواند به عنوان یک الگوی موفق در عرصه خدمات عمرانی مورد توجه سایر بخش ها قرار گیرد.
مهندس رحمانی نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: ظرفیت و توانمندی مدیران در شرایط بحرانی و سخت بهتر مشخص می شود لذا کار کردن در وضعیت عادی هنر نیست و همه ما قادر به مدیریت در شرایط عادی هستیم در نتیجه باید برای کسانی که در بدترین شرایط مالی و اعتباری توانسته اند طرح های مهم به ویژه در حوزه آب و برق را عملی کنند احترام قائل بود و از آنها تقدیر بعمل آورد.
نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما نمایندگان وظیفه داریم از یک سو با دولت ها کارکنیم و همراه آنها باشیم و از سوی دیگر نیز همه صحبت ها و پیشنهادات ما باید در چارچوب برنامه باشد تا بتوانیم آن ها را عملیاتی کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز غرب استان قزوین از بی آبی رنج می برد لذا رئیس جمهور و وزیر نیرو باید در تامین حق آبه استان کمک نمایند و نگذارند کشاورزی این استان نابود شود.
مهندس ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: کانالهای آبرسانی رگ حیاتی دشت قزوین هستند که از حدود نیم قرن پیش احداث شده و امروز نگهداری، مرمت، تعمیر و نوسازی آنها برای زنده نگهداشتن حیات کشاورزی قزوین یک ضرورت است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: تا سال 75 افت شدید سطح آبهای زیرزمینی بیداد می کرد لذا برای حفظ و حراست از منابع آبهای زیر زمینی در استان اقدامات موثری انجام شد و با اجرای طرح های تعادل بخشی و بستن چاههای غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز با نصب کنتورهای هوشمند به نتایج ارزشمندی رسیدیم و از افت شدید آبهای زیرزمینی جلوگیری بعمل آمد.
مهندس ملکی با اشاره به پروژه های در دست اقدام شرکت آب منطقه ای اظهارداشت: انتقال آب الموت رود به قزوین از جمله کارهایی است که در حال مطالعه می باشد و با تشکیل یک تیم راهبردی بدنبال آن هستیم تا با انتقال آب از الموت رود و ارتفاعات 2000 و 3000 به استان بتوانیم نیازهای آبی آینده استان را تامین کنیم. چراکه در صورت کاهش سهمیه ما از سد طالقان با چالش جدی روبرو خواهیم شد لذا باید از همه ظرفیتهای آبی استان در مناطق مختلف استفاده کرده تا بتوانیم از چالش ها عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص بزرگترین پروژه آبی استان نیز گفت: طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین که 15 شهر و 194 روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد به 2600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و یک کار عظیم و ملی است که با کمک بخش خصوصی اجرا می شود. وی ادامه داد: کنسرسیومی متشکل از بانک خاور میانه، شرکت عمران و سازندگی قزوین و سه شرکت لوله سازی پس از فراخوان برای اجرای این طرح انتخاب شدند که بزودی قرارداد آن منعقد خواهد شد و یادگاری ارزشمند در اجرای این طرح برای مردم استان ثبت می گردد.
مهندس ملکی اضافه کرد: واگذاری 5 میلیون مترمکعب آب، 25 میلیون مترمکعب پساب، صدور مجوز احداث چند شهرک صنعتی، گلخانه ای و گردشگری از آورده های دولت است که به بخش خصوصی واگذار می شود تا بتوانیم انگیزه لازم را برای این سرمایه گذاری مهیا کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اضافه کرد: این پروژه با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی می تواند در کمتر از سه سال هم به بهره برداری برسد و ضمن تامین آب مورد نیاز استان تا افق 1425، اشتغال هزاران نفر و آورده اقتصادی در استان را نیز بدنبال خواهد داشت.
مهندس ملکی در پایان در خصوص ساخت سد بالاخانلو نیز بیان داشت: سد بالاخانلو در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که البته بیش از 40 میلیارد تومان بدهی به پیمانکار نیز داریم که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این سد می تواند در بهار سال آینده آبگیری شود.

 

کد خبر: 1350
  تاریخ خبر : 5 آبان 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 5 آبان 1400
 خواجوی
 856
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 26
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 1,657
  • بازدید دیروز : 7,234
  • کل بازدید : 5,331,443
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 12:29:25
  • شناسه IP شما : 18.118.210.213

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8