|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

طرح انتقال آب برای توسعه باغات منطقه طارم در گرو تامین اعتبارات است

در جلسه ای با حضور نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از بهره برداران منطقه طارم سفلی موضوع طرح تامین و انتقال آب برای توسعه باغات زیتون در منطقه طارم سفلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که چهارشنبه شب در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد ، پس از طرح موضوع و بیان مشکلات روستاییان و بررسی کارشناسی طرح انتقال آب به مجموعه روستاهای سنگان، درجک، قوشچی، مرتضانک، سنگور و گورخانه، مقرر شد مشاور طرح در جلسه آینده گزارش جامعی از هزینه های اجرای طرح به صورت یکپارچه و یا جداگانه برای هر روستا و میزان مشارکت روستاییان ارائه کند تا جمع بندی نهایی صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین دکتر سیاهکلی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: به عنوان وکیل مردم خود را مسئول حل مشکلات شهروندان می دانم و اگر بتوانیم با کمک مدیران استانی سهم واقعی خود را از منابع آبی بگیریم خوشحال و آرام می شویم.
وی اضافه کرد: در سالهای گذشته تخصیص مناسبی از منابع آبی جهت اراضی شیب دار منطقه طارم دریافت کردیم اما بدلیل عدم اعتبار لازم نتوانستیم این آب را به مزارع و باغات منتقل کنیم و لذا امروز شاهد آن هستیم که مردم این منطقه با مشکل تامین آب برای باغات و مزارع خود مواجه هستند.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به این باور رسیده ام که منازعات سیاسی بدون تردید مدیران را از خدمت به مردم باز می دارد لذا در برنامه های کاری و مدیریتی خود همواره سعی داشته ام تا با همه مدیران با هر جریان و تفکر سیاسی پشت یک میز بنشینم تا بتوانیم با بررسی های کارشناسی، علمی و تخصصی و از مسیر قانونی اما با سرعت بالا گره گشای مشکلات مردم باشیم تا اعتماد عمومی را در جامعه تقویت کنیم.
دکتر سیاهکلی تصریح کرد: باید روستاییان زحمتکش و تلاشگر  ما متوجه باشند که در شرایط کنونی که دولت گریبانگیر مشکلات اقتصادی است، بدون مشارکت آنها نمی توانیم هیچ طرحی را به سرانجام برسانیم، لذا انتظار داریم همه در اجارای این طرح کمک کنند تا دولت نیز عزم بیشتری برای تخصیص اعتبار داشته باشد. 
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با داشتن رودخانه های پرآب شاهرود و الموت رود، همچنان استانی تشنه هستیم که نمی توانیم باغات و مزارع خود را سیراب کنیم و این وضعیت باید مدیریت شود و راهکاری اساسی برای تامین این نیاز پیدا کنیم.
مهندس ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در جلسه با اشاره به روند پیگیری های این شرکت جهت اخذ تخصیص منابع آبی برای منطقه طارم سفلی اظهار داشت: علیرغم مطالعات بسیار زیادی که برای چگونگی و نحوه انتقال آب تخصیص پیدا کرده برای باغات زیتون در منطقه طارم سفلی صورت گرفت ولی متاسفانه بدلیل عدم تامین منابع مالی این پروژه ها اجرا نشدند. وی افزود در سال 94 وزارت نیرو با دعوت از استانداران دارای حق آبه از رودخانه سفید رود بزرگ هرگونه بارگذاری جدید بر روی این رودخانه را ممنوع کرد و با توجه با اینکه بهره برداری از آب تخصیص پیدا کرده برای باغات زیتون نیز محقق نشده بود این تخصیص توسط وزارت نیرو باطل گردید. اما با پیگیر های صورت گرفته توسط این شرکت و مسئولین استانی مجدداً این تخصیص در سال 99 به استان داده شد منوط براینکه ظرف مدت یکسال بهره برداری آغاز شود و امروز نیز علیرغم گذشت دو سال هنوز شاهد بهره برداری از این تخصیص نیستیم که مشکل اساسی نیز در این میان نبود منابع مالی جهت پروژه های انتقال آب می باشد.
مهندس ملکی در پایان عنوان داشت: امیدواریم هرچه سریعتر با کمک بهره برداران و پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی جهت تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز شاهد اجرای این طرح در منطقه طارم سفلی باشیم چرا که اجرای این پروژه در منطقه طارم می تواند ضمن ایجاد اشتغال به آبادانی و توسعه این منطقه نیز کمک شایانی نماید.

 

کد خبر: 1349
  تاریخ خبر : 5 آبان 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 5 آبان 1400
 خواجوی
 838
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 11
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 1,057
  • بازدید دیروز : 7,234
  • کل بازدید : 5,330,843
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 12:29:25
  • شناسه IP شما : 3.15.190.144

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8