|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آیین اختتامیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در قزوین برگزار شد

آیین اختتامیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) استان قزوین با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین، مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان، مدیر جهاد دانشگاهی استان، جمعی از معاونین، مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای و اداره آموزش و پرورش استان و با حضور معلمان و دانش آموزان برتر در محل سالن کوثر این استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، مهندس ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به برگزاری ششمین سال متوالی این طرح در استان قزوین بیان داشت: بحث آموزش و فرهنگ سازی تأثیر بسزایی در مصرف صحیح منابع آبی داشته لذا باید این آموزش ها ضمن بومی سازی با توجه به شرایط منطقه بصورت مستمر صورت پذیرند.

مهندس ملکی با اشاره به برگزاری طرح داناب در سال تحصیلی 98-97  استان افزود: این طرح که همه ساله با همکاری مشاور و اداره کل آموزش و پرورش در سطح مدارس مقطع متوسطه اول استان برگزار می گردد در سال گذشته بیش از 50 هزار دانش آموز پایه هفتم، هشتم و نهم را تحت پوشش قرار داده است که از این تعداد 56 درصد آن را دختران و 46 درصد آن را پسران شامل می شوند. وی افزود: در قالب این طرح بیش از  1000 اثر در رشته های نقاشی، مقاله، روزنامه دیواری، کاردستی، خطاطی، داستان نویسی وبلاگ و عکاسی به دبیر خانه ارسال شده است که در نهایت 40 اثر در رشته های مختلف برگزیده شده که این نشان از علاقه دانش آموز به بحث آب و باور وجود چالش در این حوزه دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین ضمن تقدیر از همکاری آموزش و پرورش در اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) بیان داشت: باید در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش های ارائه شده در قالب این طرح به معلمین و دانش آموزان سبب انتقال این فرهنگ به درون خانواده ها و کاهش در میزان مصرف و صرفه جویی در منابع آبی شده است. وی همچنین اضافه نمود: مهمترین رسالت این طرح فرهنگ سازی در سنین پایین جامعه می باشد زیرا جامعه هدف در سنین پایین مورد توجه بوده و طرح ملی دانش آموزی نجات آب در این راستا تعریف شده است.

مهندس ملکی برداشت های بی رویه از سفره های آب زیرزمینی، حفر چاههای غیر مجاز و نیز برداشت بیش از حد از چاههای مجاز را از جمله عوامل فرونشست دشت قزوین عنوان نمود و بیان داشت: یکی از پیامدهای مصرف بی رویه فرو نشست زمین، کاهش ذخایر آب زیر زمینی است که سالانه در استان قزوین شاهد افت 10 تا 17 سانتیمتری فرو نشست زمین هستیم است و اگر عوامل و علل فرونشست در دشت شناسایی و اقدام عاجل انجام نگیرد عواقب جبران ناپذیری به وقوع خواهد پیوست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: در کنار همه کارهای در دست اجرا در شرکت از جمله تغذیه آب های زیرزمینی، نصب کنتورهای هوشمند، استفاده از پساب های صنعتی، تبلیغات محیطی و رسانه ای، معتقدیم که باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی نسل جوان و نوجوان که آینده کشور را در دست خواهند گرفت، مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه کنیم.

در ادامه مهندس رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ما اگر نتوانیم منابع را به درستی مصرف کنیم به جد دچار مشکل می شویم و اگر نتوانیم این منابع را با زیر ساخت های مناسب برای آینده قرار دهیم مطمئناً در آینده ای نه چندان دور مشکلات اساسی گریبان گیر ما خواهد شد. وی افزود: محیطی که باید در آن تمرینات صحیح مصرف در زمینه منابع آبی آموزش داده شود، مدارس هستند و امیدواریم با تعامل خوبی که در استان بین اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه ای قزوین وجود دارد به گونه ای برنامه ریزی شود که با آموزش های صحیح و کامل بتوانیم آب این مایه حیاتی را برای آیندگان حفظ و حراست نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین اجرای طرح داناب را از کارهای ارزشمند برای مشارکت دانش آموزان در کاهش مصرف آب دانست و  عنوان نمود: در این مراسم نمادین باید گفت می توان عادتها و رفتارها را تغییر داد و نوجوانان و جوانان را به مصرف درست آب ترغیب نمود.

 شایان ذکر است در خاتمه این مراسم از دانش آموزان خالق اثرات برتر و معلمین برتر این طرح با اهداء لوح و هدایایی ارزنده به نحو شایسته ای تقدیر و تشکر بعمل آمد. 

 

کد خبر: 1135
  تاریخ خبر : 23 آذر 1398
  آخرین به‌روزرسانی : 23 آذر 1398
 خواجوی
 458
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 31
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 4,509
  • بازدید دیروز : 2,682
  • کل بازدید : 5,349,767
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 14:43:37
  • شناسه IP شما : 18.224.33.107

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8