|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با پایان انتظارها آب شرب گوارا و باکیفیت به آبیک رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با پایان عملیات انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک از روز تاسوعای حسینی که منسوب به سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) می باشد، آب گوارا وارد مخزن شد تا یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان پس از بیست سال انتظار محقق گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین؛ عملیات اجرایی انتقال آب شرب سالم و بهداشتی از سد طالقان به شهر آبیک در روز تاسوعا به پایان رسید تا مردم صبور آبیک پس از 20 سال انتظار طعم شیرین آب شرب با کیفیت این سد را بچشند.
پروژه آبرسانی به آبیک از سد طالقان که تا سال 99 از پیشرفت چندان مناسبی برخوردار نبود، در دو سال اخیر وارد فاز جدیدی شد و با رویکرد جهادی مدیریت استان و شرکت آب منطقه ای قزوین علیرغم همه محدودیتهای مالی و اعتباری شتاب گرفت و در کمتر از دو سال به پایان رسید.
بدون تردید این پروژه عمرانی مهم که یکی از آرزوها و مطالبات دیرینه مردم صبور آبیک بود بدون هماهنگی و مساعدت مجموعه مدیران استان محقق نمی شد و امروز که آب گوارا وارد مخزن این شهر شده و آماده جهت ورود به لوله های آب آشامیدنی خانه های مردم است، گویای آن است که می توان کارهای بزرگ دیگری را نیز با هدف خدمت به خلق خدا و جلب رضایت آنها با یک کار گروهی و تیمی به سرانجام رسانید.
یداله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این طرح مهم اظهارداشت: خوشحال هستیم که به وعده خود عمل کردیم و سرانجام با تلاش و پیگیری های شبانه روزی انجام شده و حمایت جدی وزیر نیرو، استاندار محترم، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و نمایندگان مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، کارشناسان و مجریان طرح و سایر مسئولین و مقامات استانی یکی از مطالبات به حق و آرزوی دیرین مردم متدین و صبور شهرستان آبیک نتیجه داد و پس از دو دهه آب گوارا به این شهرستان رسید.
وی افزود: این پروژه مهم و پیچیده که زیرساخت و بستر اجرای طرح بزرگ و مهمتر آبرسانی به استان قزوین جهت تامین آب شرب 14 شهر و 194روستای استان می باشد با همه سختی ها موجود در مسیر اجرا به دلیل  بستر سنگی و کوهستانی بودن منطقه پایان رسید و امروز با افتخار اعلام می کنیم آب شرب گوارا وارد مخزن شهر آبیک شده است.
ملکی یادآورشد: طرح انتقال آبرسانی از سد طالقان به شهر آبیک شامل 17.5 کیلومتر مسیر لوله گذاری است که 9 کیلومتر آن با طرح اصلی استان مشترک بوده و 8.5 کیلومتر آن اختصاصی و ویژه شهر آبیک است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: مسیر اجرای این پروژه در محدوده ای صعب العبور و صخره ای قرار داشت که با چندین بار انفجار توانستیم لوله های انتقال آب را عبور دهیم و در برخی نقاط نیز مجبور به عبور لوله از زیر جاده شدیم که کار سخت و پر هزینه ای بود، اما با موفقیت انجام شد. 
وی بیان کرد: با همه محدودیت های اعتباری که وجود داشت با پیگیری های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و البته نگاه ویژه وزیر نیرو به این پروژه همه منابع مالی مورد نیاز تامین شد و امروز این پروژه با افتخار با بیش از 3800 میلیارد ریال هزینه به پایان رسیده که اعتبار آن از طریق منابع عمومی دولت تامین شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: با خرسندی و افتخار اعلام می کنیم آب شرب زلال، گوارا، سالم و بهداشتی وارد مخزن شده و این آب بعد از انجام آزمایش های میکروبی و شیمیایی که توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده جهت مصرف مردم مورد تایید قرار گرفته است.
وی در خصوص مهمترین اقدامات و فعالیتهای اجرایی طرح گفت: کانال کنی و اجرای خطوط لوله در ٩ کیلومتر مسیر با بستر کاملا سنگی، اجرای ٣ مرحله آتشباری در مسیرهای سنگی برای فراهم نمودن بستر لوله گذاری، اجرای یک کیلومتر لوله گذاری٥٠٠ میلیمتری در مجاورت رودخانه زیاران با شرایط اجرایی نسبتاً سخت و اجرای غلاف بتنی، اجرای ٣ مورد لوله رانی به قطر ١٤٠٠ و ٥٠٠ میلیمتر از زیر جاده زیاران- طالقان مجموعاً به طول ٨٢ متر از جمله این اقدامات اجرایی این پروژه می باشد.
ملکی افزود: ساخت ٢ دستگاه پل فلزی به طول 47 و 31 متر با ارتفاع 38 متر از بستر رودخانه زیاران جهت عبور لوله ١٤٠٠ میلیمتری با استفاده از یک دستگاه جرثقیل ١٢٠ تنی و ٢ دستگاه جرثقیل ٥٠ تن، از دیگر اقدامات فنی این پروژه است.
ملکی یادآورشد: آبگیری از سازه مقسم آب خوزنان با اتخاذ تمهیدات فنی لازم از جمله نصب صفحات فلزی بر روی دیوار سازه توسط غواصان صنعتی به منظور امکان آبگیری و بدون نیاز به قطع آب شرب تهران و البرز و ساخت ٦٣ عدد ابنیه فنی در مسیر، تهیه و نصب ٢٠٠ عدد شیرآلات و اتصالات از دیگر اقدامات صورت گرفته در اجرای این پروژه مهم استان با بهره گیری از توان فنی عوامل و ارکان اجرایی پیمانکار، مشاور و شرکت آب منطقه ای استان است.
ملکی تصریح کرد: به منظور تصفیه آب انتقالی به شهرستان آبیک نیز تصفیه خانه موقت آب شرب با ظرفیت٢٠٠ لیتر بر ثانیه توسط شرکت آب و فاضلاب استان در منطقه خوزنان اجرا شده است.
وی در پایان در پاسخ به ابراز نگرانی برخی افراد درخصوص حجم آب انتقال داده شده به شهر آبیک اظهارداشت: در حال حاضر جمعیت آبیک حدود 60 هزار نفر برآورد شده و بر اساس میانگین مصرف روزانه 150 لیتر به 700 مترمکعب آب در ساعت نیاز داریم در حالیکه در حال حاضر قادر به انتقال حدود یک هزار مترمکعب آب در ساعت هستیم و این طرح جوابگوی افزایش جمعیت این شهر تا سال های آینده نیز می باشد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.
ملکی اضافه کرد: البته با توجه به این که مردم آبیک به دلیل سالها محروم بودن از آب گوارا قدر این ماده حیاتی را بیشتر از دیگران درک می کنند لذا انتظار داریم از همین ابتدای شروع طرح در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند و مدیریت آب را جدی بگیرند.

 

کد خبر: 1482
  تاریخ خبر : 18 مرداد 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 18 مرداد 1401
 خواجوی
 464
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 56
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 3,057
  • بازدید دیروز : 4,505
  • کل بازدید : 5,288,449
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 12:49:59
  • شناسه IP شما : 3.15.147.215

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8