|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ورود سرمایه جهت اجرای پروژه آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان می تواند سبب توسعه و اشتغالزایی در استان گردد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: سرمایه گذار پروژه آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان برای بهره مندی و استفاده از امتیازات و مشوقه های این طرح نیازمند سرمایه گذاری در استان است که موضوع می تواند سبب توسعه و اشتغالزایی بیشتر در استان گردد.

رجب رحمانی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه مجمع نمایندگان استان قزوین با مدیران ارشد صنعت آب و برق این استان اظهار داشت: مدیران باید موضوعات و مشکلات خود را بصورت مشخص، شفاف و کوتاه به همراه پیشنهاد در اختیار نمایندگان قرار دهند تا ما بتوانیم ضمن پیگیری راهکار مناسبی را نیز برای حل آن ارائه نماییم.
رحمانی گفت: در حال حاضر مهمترین پروژه استان انتقال آب شرب از سد طالقان به 14 شهر و 194 روستای استان است که باید بطور جدی و ویژه موضوع پیگیری شود تا هرچه سریعتر مردم استان از نعمت آب شرب سالم و گوارا بهره مند گردند.
رئیس مجمع نمایندگان اضافه کرد: مجمع استان قزوین یکی از محکم ترین و باثبات ترین مجامع استانی است که مدیران باید از این ظرفیت به نحو مناسبی بهره ببرند، البته که این مجمع نیز برای پیشبرد و حل مسائل مربوط به پیشرفت و توسعه استان براساس انتظارات به حق و بجای مردم، نیازمند همراهی و همکاری کلیه مدیران و مسئولین استانی می باشد.
رحمانی ادامه داد: نمایندگان باید همواره پشتیبان و حامی مدیران استانی باشند چرا که اگر همه در کنار هم با روحیه ای جهادی و انقلابی تلاش نمائیم قطعا نتایج و خروجی این مجلس از دوره های قبلی بسیار بیشتر خواهد بود.
لطف اله سیاهکالی مرادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت صنعت آب و برق گفت: امروز آب و برق بدلیل خشکسالی و کاهش میزان بارندگی از جمله موضوعات مهم و اساسی کشور هستند چرا که آب و برق زمینه ساز حرکت چرخ اقتصاد و تولید ثروت در کشور می باشند. 
وی ادامه داد؛ در حال حاضر کشور از شرایط مناسبی به لحاظ مدیریت، منابع موجود و بودجه بهره مند می باشد، در  نتیجه باید بتوانیم با برنامه ریزی درست و دقیق از این شرایط به نحو مناسبی بهره ببریم.
سیاهکالی مرادی یادآور شد: با توجه به اینکه زمان داناب کشت های کشاورزان فرارسیده لذا ظرف 20روز آینده تحت هیچ شرایطی نباید برق چاه های آب کشاورزی در استان قطع گردد و وظیفه همه مدیران است که در این شرایط به جامعه کشاورزان توجه بیشتری داشته باشند.
فاطمه محمدبیگی نمایند مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه عنوان داشت: در خصوص ناترازی موجود در بخش برق باید یک برنامه جامع با نگاه به آینده تهیه نماییم و آن را جهت اقدامات بعدی در اختیار وزارت نیرو قرار دهیم.
محمدبیگی ادامه داد: توسعه زیرساخت ها برای استان بسیار مهم و حیاتی است و ما نمایندگان نیز از آن حمایت می کنیم البته در روند این توسعه بخصوص ایجاد نیروگاههای جدید باید کلیه مسائل مربوط به منطقه بخصوص موضوع مرتبط با محیط زیست را در نظر بگیریم چرا که توسعه بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی می تواند زمینه ساز ایجاد ریزگرد در استان شود.
روح اله عباسپور نماینده مردم شریف بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان داشت: ما در حوزه انرژی با چندین موضوع مختلف از جمله قیمت حامل های انرژی، میزان تولید و مصرف و اصلاح ساختار روبرو هستیم که باید در این خصوص با نگاهی آینده نگر و در نظر گرفتن افق ها دوردست تصمیماتی شجاعانه و جدی گرفته شود تا بتوانیم با ایجاد زیرساخت های مناسب از چالش ها و بحران های پیش روی این حوزه به سلامت عبور کنیم.
عباسپور اضافه کرد: ما باید همواره بدنبال تامین منافع مردم باشیم و در کنار آن با استفاده از ظرفیت رسانه ها مردم را با مشکلات و چالش های موجود در حوزه انرژی آشنا کنیم چون مردم زمانی با ما همراه می شوند و همکاری می کنند که در جریان کلیه مسائل قرار گرفته باشند.
یداله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اعتبارات جذب شده طی دو سال اخیر عنوان داشت: اعتبارات پروژه های عمرانی این شرکت رشد چشمگیری داشته بطوریکه میزان این اعتبارات از 500 میلیارد ریال در سال 1398 به حدود 4000 میلیارد ریال در سال 1400 رسید که این رشد تاثیر بسزایی در تسریع در روند اجرایی پروژه های عمرانی داشته و پیش بینی می شود میزان اعتبارات عمرانی این شرکت در سال 1401 به بیش از 10000 میلیارد ریال برسد.
ملکی در خصوص اعتبارات استانی نیز اظهار داشت: در فصل توزیع اعتبارات استانی هستیم و انتظار ما از مجمع نمایندگان این است که با همراهی آن ها بتوانیم امسال اعتبارات مناسبی را در زمینه پروژه های آبی از استان دریافت کنیم چرا که در سنوات گذشته این مهم که می توانسته نقش مهمی در تکمیل پروژه های تعریف شده در شهرستان ها را داشته باشد بخوبی محقق نشده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در ادامه با اشاره به طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای استان از سد طالقان گفت: فاز اول این پروژه یعنی رساندن آب شرب به آبیک با سرمایه گذاری حدود 4000 میلیار ریال در تابستان سال جاری به بهره برداری می رسد و هم اکنون این پروژه بیش از 91 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فقط یک کیلومتر از لوله گذاری آن باقی مانده است. همچنین فرایند برگزاری فراخوان جهت انتخاب سرمایه گذار برای اجرای خط انتقال آبرسانی به سایر شهرها و روستاهای استان به همراه احداث تصفیه خانه آب شرب نیز انجام شده و پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده قرارداد این پروژه عمرانی بزرگ و مهم استان نیز منعقد گردد.
ملکی در پایان در خصوص برآورد مالی این پروژه نیز افزود: براساس آخرین بروزرسانی مدل های مالی و با لحاظ کردن نرخ تبدیل ارز و میزان تورم در حال حاضر برآورد این پروژه بیش از 40000 میلیارد ریال است که البته سرمایه گذار جهت بهره مندی و استفاده از امتیازات و مشوق های این طرح نیازمند سرمایه گذاری بیشتر می باشد که این موضوع خود به معنای ورود بیشتر سرمایه به استان است که می تواند منشاء توسعه و اشتغالزایی بیشتر در استان گردد.

 

کد خبر: 1453
  تاریخ خبر : 22 خرداد 1401
 خواجوی
 466
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 336
  • بازدید دیروز : 5,480
  • کل بازدید : 5,291,208
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 12:49:59
  • شناسه IP شما : 3.141.47.221

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8