|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

5 برابر شدن اعتبارات عمرانی شرکت آب منطقه ای قزوین در سال گذشته

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با 5 برابر شدن اعتبارات عمرانی زمینه تسریع در اجرای طرح های آبرسانی در استان مهیا شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین؛ دکتر اخلاص مند معاون برنامه ریزی این شرکت در خصوص مهمترین برنامه های این اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما در این معاونت پیگیری جهت تامین اعتبارات مورد نیاز طرح ها و پیش بینی بودجه شرکت و نیز تخصیص آب در بخش های مختلف شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات است. وی اضافه کرد: مدیریت بهره وری سازمانی، تعیین و اجرای چارت سازمانی، تهیه سیستم های نرم افزاری و انفورماتیک و امور تحقیقاتی نیز در این معاونت پیگیری می شود.
دکتر اخلاص مند با اشاره به وضعیت اعتبارات شرکت بیان کرد: در زمان تاسیس شرکت آب منطقه ای قزوین در سال 85 میزان اعتبارات عمرانی 15 میلیارد ریال بود که با همت و پیگیری های بعمل آمده از سوی مدیرعامل، معاونت برنامه ریزی و مسئولان استانی این اعتبارات در سال گذشته به حدود 3800 میلیارد ریال رسید این یعنی اعتبارات چیزی حدود 5 برابر شده است. وی افزود: این اعتبارات در اجرای برخی طرح های مهم از جمله سد نهب، سد بالاخانلو، آبرسانی از سد طالقان به آبیک، مرمت اساسی شبکه آبیاری دشت قزوین، طرح های تعادل بخشی و ساماندهی رودخانه ها، هزینه می شود که البته با توجه به حجم کارهای عمرانی این اعتبارات هنوز جوابگو نیست.
معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای قزوین ادامه داد: در بخش اعتبارات عمرانی، پیوست بودجه حدود 120 میلیارد تومان بوده که با افزایش اعتبارات طرح آبرسانی به آبیک و اعتبارات ملی و استانی ویژه این میزان امسال به بیش از 200 میلیارد تومان می رسد. وی همچنین یادآورشد: اعتبارات جاری شرکت در بدو تاسیس 500 میلیون تومان بود که امسال به 64 میلیارد تومان رسیده و از آنجا که ما یک شرکت «درآمد، هزینه ای» هستیم تقریبا این نسبت حفظ شده و درآمدهای ما با هزینه تقریبا برابر است.
دکتر اخلاص مند در خصوص تخصیص بیان داشت: در بخش تخصیص آب هم جلسات مستمر و متعددی با حضور مسئولان ذیربط برگزار می شود که اولویت ما تامین سهمیه آب شرب، طرح های اشتغال زا، صنایع کم آب بر، نواحی صنعتی، بخش کشاورزی، گلخانه ها و خدمات می باشد. البته در این میان نیز می توانیم از محل پساب برای تامین آب مورد نیاز صنایع دیگر بویژه صنایع آب بر هم استفاده کنیم.
معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای قزوین اضافه کرد: در حوزه آب شاهرود حدود 22 میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی و باغات زیتون طارم تخصیص داده شده و در حال حاضر پیگیر احیای تخصیص آب سد بورمانک در طارم هستیم که در این راستا 3 میلیون و 700 هزار مترمکعب برای آب شرب، 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب برای بخش صنعت، حدود 9 میلیون مترمکعب برای اراضی تحت پوشش و 3 میلیون و 500 هزار مترمکعب برای امور زیست محیطی پیش بینی  شده است.
دکتر اخلاص مند در خصوص مطالعات انتقال آب از سرشاخه های الموت رود نیز یادآورشد: مطالعه انتقال آب از سرشاخه های الموت رود به سه استان از طرح های جامعی است که در دست مطالعه قرار دارد و با انجام آن سهم استانهای تهران، البرز و قزوین مشخص خواهد شد و در صورت اجرای این طرح بخشی از آب مورد نیاز شرب و صنعت این استانها تا افق 1425 تامین می گردد. وی افزود: مطالعات این طرح بسیار جامع است و توسط شرکت شرکت آب نیرو و مشاور ذی صلاح در حال انجام است و موضوعات مهمی چون منازعات اجتماعی، مسائل زیست محیطی و حقوق تمام ذی نفعان در آن لحاظ شده است و در تلاش هستیم تا مطالعات آن امسال نهایی گردد.
معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای قزوین راه اندازی میز خدمت را از دیگر فعالیت های انجام شده دانست و عنوان داشت: در راستای تکریم ارباب رجوع، در سال گذشته شرکت آب منطقه ای قزوین به عنوان پایلوت کشوری در استقرار میز خدمت شناخته شد و توانستیم به صورت حضوری و غیرحضوری و با ارائه خدمات الکترونیکی درخواست های مردمی را رسیدگی کرده و خدمات رسانی را سرعت بخشیم وی همچنین بیان کرد: این خدمات در سال جاری نیز تداوم خواهد یافت و تلاش می کنیم در شرایط کرونا پاسخ بخشی از درخواستها را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه نماییم.
دکتر اخلاص مند در پایان در خصوص طرح های مطالعاتی در دست اجرا نیز گفت: طرح های تحقیقاتی شامل لندفیل سایت محمدآباد و بررسی آلودگی های زباله در آبهای زیرزمینی و بررسی تجارت آب مجازی استان قزوین و تدوین برنامه کلی تولیدات با محور استفاده از منابع آبی استان از طرح های مهم در حال مطالعه می باشند.

 

کد خبر: 1309
  تاریخ خبر : 23 خرداد 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 23 خرداد 1400
 خواجوی
 1204
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 53
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 2,724
  • بازدید دیروز : 4,505
  • کل بازدید : 5,288,116
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 12:49:59
  • شناسه IP شما : 3.141.24.134

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8