|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اقدامات شرکت آب منطقه ای در صیانت از آبهای زیرزمینی شایسته تقدیر است

پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و کلیه اعضاء این شورای برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه که در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد، اظهارداشت: سال پرتلاطم و سختی را با تحریم و مشکلات اقتصادی و کرونا سپری کردیم که با همت جهادی مسئولان و همراهی مردم از چالش ها عبور کرده ایم و امیدواریم از این به بعد نیز بتوانیم با تلاش و پشتکار بر مشکلات غلبه کنیم. وی افزود: شورای حفظ حقوق بیت المال طرح  بسیار خوبی است که توانسته با مقررات خوبی که از سوی مجلس تدوین شده در صیانت از حقوق عامه موثر باشد و دستاوردهای خوبی را نیز برای استان به ارمغان بیاورد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص آبگیری سد نهب و زیر آب رفتن پل روستای شیزر افزود: باید مردم توجیه شوند که شرکت آب منطقه ای با مصوبه شورای فنی استان و تایید استانداری پل جایگزین را تعریض و یا احداث می کند.

حجت السلام و المسلمین قدرتی تصریح کرد: در رعایت حقوق بیت المال همه مدیران مسئول هستند و باید این امانت را بدرستی حفظ کرده و آن را به آیندگان بسپارند. وی ادامه داد: در همین خصوص در استان قزوین در صیانت از آبهای زیرزمینی کارهای بسیار خوبی توسط شرکت آب منطقه ای صورت گرفته و سال آینده ضمن ادامه این روند باید بتوانیم مشکل آب زیرزمینی را به طور کامل حل نمائیم.

مهندس ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز دراین جلسه با اشاره به اقدامات و عملکرد شرکت در راستای حفظ و حراست از منابع آبی استان عنوان داشت: اقدامات مؤثری در سالهای گذشته برای کنترل و مدیریت منابع آب زیرزمینی انجام شده بطوریکه با لایروبی رودخانه ها، رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه و بستن چاههای غیر مجاز در کنار مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه توانستیم با جدیت در راستای حفظ و حراست از منابع آبی گام برداریم و از افت آبهای زیرزمینی جلوگیری نماییم و دشت را از میرایی نجات دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه روند افت آبهای زیرزمینی در استان متوقف شده و اگر این اقدامات بموقع با کمک دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، دستگاههای اجرایی و همراهی مردم صورت نمی گرفت امروز بخش زیادی از اراضی دشت بویین زهرا نابود شده بود.

وی ادامه داد: با پیگیری های شبانه روزی برای سه پروژه مهم ملی در استان شامل احداث سد نهب، سد بالاخانلو و انتقال آب از سد طالقان که بدلیل نبود اعتبارات متوقف شده بود توانستیم بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار وارد استان کنیم و به روند اجرای پروژه ها سرعت بخشیم.

مهندس ملکی یادآور شد: در استان قزوین با 30 شاخه رودخانه شمالی و 33 هزار کیلومتر رودخانه، آبراهه و مسیل بیش از 98 میلیارد تومان اعتبار برای کنترل سیلاب در سال جاری جذب کرده ایم و در حالی که میزان آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها طی سنوات گذشته در استان حدود 50 هکتار بوده، توانستیم با یک حرکت جهادی و ماندگار ظرف دو سال گذشته بیش از 53 هکتار از اراضی و حریم رودخانه ها را آزاد و 56 کیلومتر از مسیر رودخانه ها را لایروبی کرده و برای 17 کیلومتر از رودخانه ها نیز سند مالکیت بگیریم که این کار معادل اقدامات 13 سال گذشته می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی در استان اظهارداشت: با توقیف 31 دستگاه و اداوات حفاری غیر مجاز و پر شدن 246 حلقه چاه غیر مجاز و نصب کنتورهای هوشمند در سال جاری توانستیم 26 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی نماییم. وی در ادامه نصب کنتورهای هوشمند را از اقدامات موثر برای مدیریت آب برشمرد و یادآور شد: از مجموع 6 هزار حلقه چاه کشاورزی استان تاکنون 3565 حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده و نصب کنتور هوشمند برای 2500 حلقه چاه دیگر نیزدر دستور کار است که در سال آینده آن را عملیاتی خواهیم کرد، همچنین در سال آینده با اجرای طرح دیسپاچینگ و اتصال همه کنتورهای هوشمند به سیستم مرکزی رصد کامل چاهها ی استان صورت خواهد پذیرفت.

مهندس ملکی در خصوص سد نهب نیز تصریح کرد: در بازدید کارشناسان وزارت نیرو خوشبختانه مشخصات فنی سد نهب مورد تایید قرار گرفته و در هفته آینده به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو این سد که یکی از مطالبات دیرین مردم استان می باشد آبگیری اولیه خواهد شد.

کد خبر: 1276
  تاریخ خبر : 20 اسفند 1399
 خواجوی
 998
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 40
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 1,082
  • بازدید دیروز : 3,958
  • کل بازدید : 5,182,229
  • آخرین به روزرسانی : 6 فروردین 1403 12:56:34
  • شناسه IP شما : 3.89.116.152

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8