|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری جلسه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با حضور معاون مدیر کل مدیریت بحران وزارت نیرو

جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین با حضور معاون مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو و اعضاء اصلی کمیته در محل سالن جلسات این شرکت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، در ابتدای این جلسه معاون مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو در این جلسه با اشاره به نو پا بودن مجموعه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در وزارت نیرو همکاری همه سازمان ها جهت دستیابی به رویکردهای مشترک در مباحث مرتبط با پدافند غیر عامل را خواستار شد.

مهندس جهانبخشی در ادامه عنوان داشت: اهمیت دشت قزوین به لحاظ تولیدات کشاورزی به اندازه ای است که قطعاً تأمین منابع آبی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و لذا باید به مباحث کمی و کیفی آب از بُعد پدافند غیر عامل نگاهی ویژه داشت.

ایشان تهیه نظام نامه مدیریت سیلاب را حرکتی مهم در راستای اقدامات و عملکردهای پدافند غیر عامل برشمرد و عنوان نمود: تا کنون نتایج خوبی از این نظام نامه حاصل شده ولی همچنان نواقصی در این نظام نامه وجود دارد که باید با همکاری کلیه دستگاههای مرتبط و اخذ نظرات آنها حل و فصل شود.

مهندس جهانبخشی در ادامه صحبتهای خود بیان داشت: گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل یک گروه فرابخشی است که در زمان وقوع حادثه وظیفه اصلی آن ایجاد ارتباطات سازنده و مناسب بین داخل و خارج از سازمان و در ادامه کمک به واحدهای درگیر حادثه می باشد. 

ایشان در پایان صحبتهای خود با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده عنوان داشت: در حال حاضر تهیه امکانات و ماشین آلاتی که صرفاً در اختیار فعالیت های مدیریت بحران باشد توجیه اقتصادی نداشته و باید از امکانات و ظرفیت های موجود و حاضر بصورت دو و یا چند منظوره استفاده شود.

در ادامه این جلسه معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت ارتقاء جایگاه و اضافه شدن گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به چارت سازمانی شرکت های آب منطقه ای را از جمله اقدامات مهم وزارت نیرو در راستای اهمیت به مباحث مرتبط با مدیریت بحران برشمرد.

مهندس ملکی در ادامه کمبود امکانات و تجهیزات در حوزه مدیریت بحران را از جمله نقاط ضعف شرکت ها جهت مقابله با حوادث عنوان نمود و اضافه کرد: با این وجود این نواقص و کمبودها شرکت ها نمی تواند انتظارات مسئولین ارشد استانی در شرایط بحرانی را مرتفع سازد.

مهندس ملکی برنامه ریزی و مدیریت در استفاده از حداقل تجهیزات موجود را مهمترین عامل جهت جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی عنوان نمود.

ایشان ضمن اشاره به سیل اخیر در منطقه اسفرورین، اقدامات موثر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت را که در چندین نوبت بصورت شبانه روزی صورت گرفته عاملی مهم جهت جلوگیری از ورود سیل به مناطق مسکونی و بروز خسارات برشمرد.

در ادامه آقای الیاسی مدیر حراست و امور محرمانه شرکت با اشاره به اقدامات کمیته بحران کارنامه ارائه شده در گروه پدافند غیر عامل را با توجه به محدودیت های امکانات قابل دفاع برشمرد و عنوان نمود: اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حادثه بسیار مهم می باشد و فلسفه وجود و هدف اصلی تشکیل گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در وزارت نیرو و شرکت های تابعه ایجاد زیر ساخت های مناسب جهت جلوگیری از بروز حوادث می باشد.

ایشان در ادامه از جمله کاربردهای پدافند غیرعامل در بحث رودخانه ها و سواحل را جلوگیری از ایجاد ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه و برخورد قاطع با تصرفات عنوان نمود.

در این جلسه مهندس رجبی رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این گروه، تهیه برنامه عملیاتی و اخذ تأییدیه این برنامه از وزارت نیرو را چراغی جهت ادامه راه مسیر گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین برشمرد.

ایشان در خاتمه این جلسه بر ضرورت اجرای دستورالعمل سال 1396 در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو مبنی بر هزینه کرد یک درصد اعتبارات طرح های عمرانی مطابق با مفاد بند ز تبصره 12 قانون بودجه سال 1396 و با نظارت و همکاری گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین تاکید نمود.

کد خبر: 815
  تاریخ خبر : 25 تیر 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 26 تیر 1396
 خواجوی
 914
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 44
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 2,977
  • بازدید دیروز : 3,985
  • کل بازدید : 5,180,166
  • آخرین به روزرسانی : 6 فروردین 1403 12:56:34
  • شناسه IP شما : 3.235.249.219

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8