|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست مدیران صنعت آب و برق استان با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با هدف ایجاد گفتمان مشترک

نشست مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات شرکت اب منطقه ای برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین دکتر سیاهکالی مرادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به چالش ها و مشکلات صنعت آب و برق در استان اظهار داشت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از توان و ظرفیت تخصصی مناسبی برخوردار هستند و مدیران باید از این ظرفیت و پتانسیل ها جهت حل مشکلات پیشرو این صنعت در استان استفاده نمایند.
رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به وضعیت آب شرب در استان عنوان داشت، مراحل اجرایی انتقال آب سد طالقان به شهرها و روستاهای استان قزوین باید هرچه سریعتر نهایی گردد. زیرا در حال حاضر تنها منبع تأمین آب شرب استان منابع آب زیرزمینی می باشد که این خود یکی از چالش های مهم در استان برشمرد.
دکتر سیاهکالی مرادی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به میزان مصرف برق در استان بیان داشت: ما باید با تجدیدنظر در تعرفه های برق مصرفی استفاده از این انرژی را در کشور ترویج نماییم.همچنین با توجه به میزان مصرف و تولید انرژی برق در استان مدیریت آن نیز باید در اختیار استان قرار بگیرد
مهندس رحمانی نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه مدیریت در شرایط کنونی اظهار داشت: مدیریت در این شرایط هم ایثار است و هم فداکاری و جوهر انسان در مشکلات و چالش ها نشان داده می شود و لذا با توجه به شرایط تحریمی اکنون نیازمند مدیریت های جهادی و انقلابی مانند زمان جنگ تحمیلی هستیم.
مهندس رحمانی با اشاره به وضعیت برق شهرک های صنعتی بیان داشت: در زمینه تولید و مصرف برق با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان از جمله شهرک های صنعتی باید وزارت نیرو نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد و خود ما نیز باید زمینه حمایت از نیروگاه های خصوصی در استان را بیشتر از قبل تقویت نمائیم.
نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مرتبط با آب عنوان داشت: کمبود آب در غرب استان می تواند باعث بروز مسائل اجتماعی از جمله حاشیه نشینی در اطراف مرکز استان و مهاجرت روستاییان به سمت شهرها گردد. لذا باید برای تأمین آب این ناحیه بخصوص باغ های سنتی که در این محدوده قرار دارند فکر اساسی صورت پذیرد.
دکتر عباسپور نماینده مردم شریف بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات مؤثر مدیران صنعت آب و برق در استان بیان داشت: در حال حاضر برای تأمین برق شهرک های صنعتی در استان در سال مزین به "جهش تولید" با مشکلات عدیده ای مواجه شده ایم که باید با مشارکت و هم فکری اقدامات مناسب و مقتضی در این زمینه بعمل آید چرا که کمبود برق در این شهرک ها باعث می شود تا سرمایه گذاران رقبتی جهت حضور در این مناطق را نداشته باشند.
نماینده مردم شریف بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حال کشور عنوان داشت : امروزه ما در شرایط تحریم شدید اقتصادی هستیم لذا باید حرکات جهاد گونه داشته باشیم تا بتوانیم با فراهم کردن شرایط حضور سرمایه گذاران در استان شاهد رشد و توسعه استان باشیم.
دکتر محمدبیگی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک 21 تیرماه روز عفاف و حجاب اظهار داشت: باید نگاه ویژه ای به مدیریت برق در استان داشته باشیم تا بتوانیم با برق رسانی به واحدهای تولیدی در سال جاری ضمن ایجاد اشتغال پایدار در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری نیز گامهای مؤثری برداریم.
در ادامه این نشست مهندس ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به تاریخچه شرکت آب منطقه ای در استان اظهار داشت: ما میراث دار یکی از قدیمی ترین نهادهای دولتی در استان هستیم که با تغییر و تحولات به وجود آمده در مجموعه آب کشور در سال 1385 شرکت آب منطقه ای قزوین از مجموعه آب تهران منفک به صورت مستقل در استان شروع به کار نمود.
مهندس ملکی با اشاره به پروژه های عمرانی شرکت بیان داشت: با تأسیس شرکت آب منطقه ای قزوین مطالعات صورت گرفته در خصوص تأسیسات منابع آبی در استان مجدداً مورد بازنگری قرار گرفت اما بدلیل تحریم های اجرای آن ها با تأخیر آغاز شد که از جمله آن ها احداث سد نهب بر روی رودخانه خررود با هدف بهبود کشاورزی منطقه تاکستان و بخشی از شهرستان بوئین زهرا می باشد که در حال حاضر نیز بیش از 95%پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به طرح آبرسانی از سد طالقان به استان عنوان داشت: با توجه به این موضوع که در حال حاضر آب شرب استان از منابع آب زیرزمینی تأمین می شود و از طرفی کمیت و کیفیت این منبع در حال کاهش است این پروژه مطرح و با تلاش و پیگیری شبانه روزی ردیف اجرایی آن نیز در این دولت اخذ گردید و در سال 96 با دستور ریاست محترم جمهور کلنگ زنی آن صورت پذیرفت.اما در ادامه بدلیل عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز مراحل اجرایی با تأخیر مواجه گردید.
لذا باتوجه به شرایط به وجود آمده تسریع در روند اجراء و حل مشکلات این پروژه در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مناسبی از جمله اخذ مجوز تخصیص 5 میلیون مترمکعب جهت صنعت صورت پذیرفت که مدل مالی آن نیز نهایی شده و آماده برگزاری مناقصه می باشد.
مهندس ملکی در پایان با اشاره به میزان بارندگی در سال آبی جاری بیان داشت: میزان بارندگی سال آبی جاری در استان ظرف 50 سال گذشته بی نظیر بوده بطوریکه نسبت به سال گذشته 11% و نسبت به میانگین بلند مدت 52% افزایش در میزان بارندگی را شاهد بوده ایم که این بارندگی در کنار اقدامات مناسب شرکت در پلمپ و بستن چاههای غیرمجاز در استان باعث شده تا افت سطح آب های زیرزمینی در استان به صفر برسد که این موضوع در سطح کشور بی نظیر بوده و امیدواریم با تداوم این اقدامات و شرایط مناسب آبی به زودی شاهد بهبود و بالا آمدن سطح آبهای زیرزمینی در استان باشیم.
در ادامه این نشست مدیران صنعت آب و برق استان به بیان چالش ها و مشکلات پیش روی این صنعت در استان پرداختند و به سئوالات و ابهام های نمایندگان پاسخ دادند و ابراز امیدواری نمودند با ایجاد یک گقتمان  مشترک بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد صنعت آب و برق استان شاهد حل مشکلات این صنعت و رشد و شکوفایی استان در آینده ای نزدیک باشیم.

 

کد خبر: 1206
  تاریخ خبر : 22 تیر 1399
  آخرین به‌روزرسانی : 22 تیر 1399
 خواجوی
 711
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 52
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 906
  • بازدید دیروز : 4,505
  • کل بازدید : 5,286,298
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 12:49:59
  • شناسه IP شما : 3.142.144.40

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8