|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تلاش در راستای مدیریت پایدار منابع آبی استان قزوین با همکاری دستگاه قضا

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین: همکاری دستگاه قضا با این شرکت در بستن چاههای غیرمجاز کمک شایانی به مدیریت پایدار منابع آبی استان نموده است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با حضور در محل دادگستری با ریاست جدید دادگستری استان دیدار و گفتگو کردند.
علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این دیدار اظهارداشت: صیانت از بیت المال و رعایت قانون باید در همه احوال توسط مردم و مدیران مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: باید مراقب باشیم با حفاظت از اموال دولت و مردم دچار هزینه های سنگین نشویم و با سوء استفاده کنندگان و متخلفان نیز در هر موقعیتی باید برخورد جدی صورت گیرد.
شعبانی تصریح کرد: رویکرد ما این است از مدیرانی که متعهدانه تلاش می کنند حمایت کنیم و با اطلاع از اهمیت و حساسیت موضوع آب و برق حتماً باید از شما مدیران که در تامین انرژی و آب مورد نیاز بخش های مختلف استان در حال تلاش هستید، پشتیبانی کنیم تا کارها به سرانجام برسد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: ملاک همه کارها برای ما قانون است و اگر همه به آن اهمیت دهند و هر چیزی در جای خود قرار گیرد کشور گلستان می شود و از آسیب ها در امان خواهیم بود. لذا نیزمدیران باید مراقب باشند تا از مسیر قانون خارج نشوند زیرا ما در دستگاه قضا به اجرای قانون ملزم هستیم تا هزینه ای به نظام تحمیل نشود.
مهندس ملکی رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین نیز در این دیدار با ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته اظهارداشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که با کمک دستگاه قضایی در سالهای اخیر به صورت جدی پیگیری شد برخورد با متخلفان و صاحبان چاههای غیر مجاز بود چرا که یک از وظایف ما حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و در عین حال مدیریت منابع آبی جهت مقابله با چالش های آبی پیش رو می باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: با مصوبات خوبی که در شورای حفظ حقوق بیت المال اخذ کردیم، توانستیم با مشکلاتی که در گذشته به صورت یک به یک بررسی و حکم صادر می شد به صورت گروهی برخورد کنیم که این کار سبب شد تا برخورد با متخلفان نیز تسریع یابد.
مهندس ملکی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و استمرار در برخورد با متخلفان در حوزه منابع آبی در حال حاضر فقط حدود 400 حلقه چاه غیرمجاز باقیمانده که امیدواریم تا پایان سال آینده پرونده چاههای غیرمجاز در استان بسته شود و دیگر چنین چالشی در منطقه نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت: در سیل سال 98 اقدامات جهادی برای کنترل سیلاب و بازگشایی رودخانه های استان صورت گرفت و در ادامه نیز با شناسایی اراضی تصرف شده در حریم رودخانه ها کار سنگینی را جهت آزادسازی و رفع تصرفات عملیاتی کردیم تا از طریق بتوانیم از آسیب های حوادث آینده پیشگیری نماییم. 
وی با اشاره به اجرای چند طرح مهم آبی در استان گفت: نیاز آب شرب شمال استان از محل انتقال آب از سد طالقان و جنوب استان نیز با احداث سد بالاخانلو تامین خواهد شد که در همین راستا طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک و در ادامه سایر شهرهای استان از پروژه های بی نظیری است که آینده آبی استان را تضمین کرده و نیاز آبی 14 شهر و 194 روستا تا افق 1425 از طریق تامین خواهد شد. وی افزود: این طرح بیش از 2700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست و فاز اول آن که آبرسانی به شهرستان آبیک می باشد، در ماههای آینده به بهره برداری می رسد. 
مهندس ملکی با اشاره به پروژه های در دست مطالعه شرکت آب منطقه ای بیان کرد: انتقال آب الموت رود به قزوین، احداث سد بورمانک در طارم از کارهای دیگری است که در دستور کار قرار دارد که با تعامل و همکاری سایر دستگاهها امیداورایم هرچه سریعتر به نتایج مطلوبی در خصوص این پروژه ها نیز برسیم.
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین در پایان از همکاری دستگاه قضا در پیشبرد برنامه های و اهداف این صنعت در استان تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم حمایت ها و همکاری این نهاد با شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان شد.

 

کد خبر: 1343
  تاریخ خبر : 20 مهر 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 24 مهر 1400
 خواجوی
 831
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 1,281
  • بازدید دیروز : 4,505
  • کل بازدید : 5,286,673
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 12:49:59
  • شناسه IP شما : 3.128.94.171

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8