|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آبرسانی به شهرستان آبیک مهمترین و حیاتی ترین پروژه اجرایی استان قزوین

جلسه کمیته تخصیص آب با حضور استاندار، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین و سایر اعضای این کمیته در محل سالن جلسات این شرکت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین دکتر جمالی پور استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به اهمیت پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک از سد طالقان اظهار داشت: دولت نسبت به وعده تامین آب شرب مردم استان قزوین متعهد است و تمام تلاش خودر را نیز در این راستا بکار گرفته اما شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه باعث تاخیر در روند اجرایی پروژه شده است. البته در حال حاضر با انجام بررسی‌های جامع و ارائه مدل‌های مالی مختلف به دنبال رفع موانع و مشکلات جهت تسهیل در روند اجرایی پروژه خط انتقال می باشیم. همچنین با توجه به اهمیت تامین آب شرب شهرستان آبیک این بخش از پروژه اصلی جدا و با اعتبارات دولتی در حال اجرا می باشد که امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ این پروژه که یکی از مهمترین و حیاتی ترین پروژه های اجرایی استان است، به سرانجام برسد.
 دکتر جمالی پور ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مهندس ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین در خصوص نحوه تخصیص آب و حمایت از صنعت استان بیان داشت: در حال حاضر تخصیص آب در استان با یک رویکرد منطقی در حال اجرا می باشد و در این میان نیز نیازهای صنعت و خدمات در کنار نیازهای سازمان جهاد کشاورزی به خوبی دیده شده است. وی افزود امروز باید در حوزه منابع آبی تصمیماتی معقول، منطقی و با ارزش اقتصادی گرفته شود چرا که آب امروزه یک کالای بسیار با ارزش می باشد که کلیه ابعاد زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و توسعه جامعه کاملا وابسته به آب است. لذا باید در این مسئله با جدیت و درایت و تعیین ارزش های اقتصادی تصمیم گیری نماییم تا بتوانیم در خلق و یا ارزش افزوده در کنار توسعه اشتغال در استان فتوحاتی کسب نماییم.
 استاندار قزوین ادامه داد باید نگاه جامعه ای نسبت به مسئله آب داشته باشیم چرا که هدف غایی باید توسعه پایدار استان و کشور باشد و این موضوع باید مبنا و محور تصمیمات ما قرار گیرد.
مهندس ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین در این جلسه با اشاره اهداف و ماموریت های شرکت بیان داشت: حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی استان، اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه منابع آبی، استقرار عملی دولت الکترونیک، ساماندهی فضاها و تعیین تکلیف املاک شرکت در کنار تامین آب واحدهای صنعتی، گردشگری، خدماتی و گلخانه‌ای از جمله مهمترین اهداف کلان شرکت می باشند.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۳ حلقه چاه غیر مجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده و همچنین برای ۱۲۰ حلقه چاه نیز آیین نامه اصلاح مصرف بهینه آب کشاورزی اجرا شده است. وی افزود: نتیجه این اقدامات که از سال ۹۳ تاکنون به صورت پیوسته و با همکاری دستگاه‌های قضایی و نیروهای انتظامی استان در حال اجرا می باشد حفظ و حراست از 544 میلیون مترمکعب آب در سفره های زیر زمینی است که این موضوع در کنار بارندگی های مناسب سبب شده تا سطح سفره‌های آب زیرزمینی از مهر سال ۹۸ تا مهرماه سال جاری ثابت باقی بماند.
 مهندس ملکی در ادامه با اشاره به میزان تخصیص اعتبارات عمرانی در سال جاری عنوان داشت: میزان اعتبارات عمرانی تخصیص پیدا کرده در سال جاری ۲۴۰ میلیارد تومان می باشد و این در حالی است که در سال گذشته فقط ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی شرکت تخصیص یافته بود که این افزایش سبب فعالیت و تسریع در روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شرکت شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش مهندسی رودخانه بیان نمود: از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود ۵۲ هکتار از حریم و بستر رودخانه ها در استان بازگشایی و رفع تصرف شده و همچنین حدود ۵۶ کیلومتر نیز لایروبی شده است که این اقدام در 30 سال گذشته در استان بی نظیر بوده است.

 

کد خبر: 1251
  تاریخ خبر : 26 آذر 1399
  آخرین به‌روزرسانی : 26 آذر 1399
 خواجوی
 472
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 41
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 3,341
  • بازدید دیروز : 3,309
  • کل بازدید : 5,307,507
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 11:30:38
  • شناسه IP شما : 18.221.41.214

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8