|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری سی و هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب در استان قزوین

سی و هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین با حضور استاندار، نمایندگان مردم شریف استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، در ابتدای این جلسه مهندس زاهدی استاندار قزوین ضمن ابراز نگرانی از تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در استان و بروز شرایط خشکسالی عنوان داشت: آب در زندگی امروز اهمیت خاصی دارد ولی ساماندهی این مایه حیاتی برای تأمین نیازهای مردم نیازمند برنامه ریزی و مدیریت درست می باشد به همین سبب عزم جدی و همه جانبه مسئولان استان را در این خصوص می طلبد. استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های عنوان داشت: با شرایطی که در حال حاضر در استان وجود دارد باید گفت که موضوع آب یک وضعیت فوق بحرانی پیدا کرده که اگر راهکارهای اساسی در نظر گرفته نشود صنعت، آب شرب،  نیازهای مصرفی، کشاورزی و ... تحت شعاع آن قرار خواهد گرفت و با مشکلات جدی روبه رو خواهیم شد. ایشان استفاده از ایده های شرکت های دانش بنیان و اصلاح باغات موجود را از راهکارهای اساسی برای مقابله با بحران آب برشمرد و تاکید کرد: باید بستر لازم برای فعالیت چنین شرکت هایی در این حوزه فراهم گردد.

در ادامه این جلسه مهندس پویا مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین مقدمه ای را در خصوص بحران آب و همچنین کار گروه ملی سازگاری با کم آبی بیان کرد و افزود: کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک و به تبع آن استان قزوین قرار گرفته که با طولانی شدن دوره های خشکسالی، کاهش باران، افزایش دما و وقوع پدیده تغییر اقلیم کمبود آب در آن با شدت بیشتر مشاهده خواهد شد که شایسته است این موارد و موضوع توزیع کمبود آب در شورای حفاظت از منابع آب استان به ریاست استاندار بررسی و تصمیم گیری شود.

مهندس پویا با اشاره به نقش به روز رسانی الگوهای سنتی آب در ساماندهی این مایه حیاتی و خروج از بحران کم آبی استان اظهار کرد: متاسفانه بیشتر مواقع کشاورزان از روش های سنتی آب در سیستم آبیاری استفاده می کنند که باید آموزش های لازم برای پیشگیری از این فرهنگ نادرست انجام گردد.

در ادامه مهندس پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به میزان بارندگی عنوان نمود: میزان بارندگی در استان 215 میلیمتر بوده که این میزان بارندگی نسبت به سال قبل 20 درصد و نسبت به میانگین دراز مدت 18/3 درصد کاهش را نشان می دهد.

مهندس پویا در خصوص آخرین وضعیت سد طالقان عنوان نمود: در حال حاضر میزان ورودی سد 28/8 متر مکعب بر ثانیه می باشد در حالیکه این میزان در سال گذشته 76/6 متر مکعب بر ثانیه بوده و همچنین حجم مفید مخزن سد 187 میلیون متر مکعب می باشد.

در این جلسه مهندس پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین ضمن بیان اهمیت طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به تشریح اقدامات انجام گرفته در این راستا پرداخت و عنوان کرد: از ابتدای سال آبی 93 تاکنون و با کمک دستگاههای قضایی و نیروی انتظامی و همه مقامات استانی توانسته ایم با توقیف 221 دستگاه ادوات، انسداد و پلمپ 1893 حلقه چاه غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت 257 حلقه چاه مجاز و اجرای آئین نامه مصرف بهینه آب کشاورزی برای 511 حلقه چاه، 341 میلیون متر مکعب آب را در سفره های زیر زمینی حفظ و حراست کنیم.

دکتر محمدی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان نمود: باید اول باور کنیم که شرایط بحرانی و فوق بحرانی است و به سبب آن باید برای شرایط بحرانی تصمیم گیری و برنامه ریزی درست و مدون انجام دهیم. ایشان افزود: باید شاهد هم افزایی و همگرایی بین مدیران در استان باشیم تا بتوانیم برنامه های تدوین شده در خصوص مقابله با کم آبی را بطور موازی و همزمان پیش ببریم و از بحران کم آبی
عبور کنیم.

در ادامه مهندس زرآبادی نماینده مردم شریف شهر قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: مسئله آب و بحران آب مسئله ای نیست که یک سازمان بتواند به تنهایی آن را کنترل نماید لذا باید تمام نیرو ها و سازمان ها باید هم راستا با یکدیگر برای حل این بحران قدم بردارند. ایشان همچنین در خصوص بحث آموزش افزود: همه ما وظیفه داریم که طرز صحیح مصرف آب این مایه حیاتی را به نحو احسن یاد گرفته و یاد دهیم زیرا این آب متعلق به نسل های آینده نیز می باشد و ما وظیفه داریم در حفظ و صیانت از آن تمام تلاش خود را
انجام دهیم. همچنین دکتر طاهرخانی نماینده مردم شریف تاکستان و مهندس بابایی صالح نماینده مردم شریف بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص کمبود منابع آبی استان مباحثی را مطرح و جهت رفع این مشکل راهکارهایی را ارائه نمودند.

کد خبر: 924
  تاریخ خبر : 16 اردیبهشت 1397
  آخرین به‌روزرسانی : 16 اردیبهشت 1397
 خواجوی
 680
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 58
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 2,474
  • بازدید دیروز : 3,958
  • کل بازدید : 5,183,621
  • آخرین به روزرسانی : 6 فروردین 1403 12:56:34
  • شناسه IP شما : 54.226.94.217

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8