|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

افتتاح کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی در استان قزوین

آئین افتتاح کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان قزوین با حضور رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و دانشگاه های استان، اعضای اصلی کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان قزوین و معاونان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای قزوین و با حضور ویدئو کنفرانسی دبیرکل و دبیر اجرایی کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران در محل سالن اجتماعات این شرکت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، مهندس ملکی مدیر عامل این شرکت با بر شمردن نقش و اهمیت کمیته آبیاری و زهکشی در استان اظهار داشت: تشکیل کمیته های منطقه ای در گسترش فعالیت های کمیته ملی و آبیاری و زهکشی ایران ضروری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به شبکه‌ آبیاری و زهکشی دشت قزوین که یکی از منحصر بفرد ترین شبکه های کشور می باشد بیان داشت: طرح در دست اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد نهب و پتانسیل های موجود در بخش های مختلف استان اعم از دولتی، خصوصی، دانشگاهی و تحقیقاتی می توان تشکیل کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی در استان قزوین را امری ضروری و مهم برای جلب مشارکت و همفکری کلیه نخبگان و محققان منطقه و گسترش فعالیت های علمی، فنی در راستای پیشبرد اهداف این کمیته برشمرد.

مهندس ملکی با اشاره به اینکه در گذشته قزوین بعنوان دانشگاه آب ایران شناخته می شده است بیان داشت: با سابقه ای که از این استان در کشور وجود دارد و با توجه به پتانسیل های بالا علمی در قزوین می بایست تمامی ارگان ها در همکاری و پشتیبانی از این کمیته تلاش نمایند. وی افزود: کمیته آبیاری و زهکشی با اعضای حقیق و حقوقی رسمیت پیدا می کند که نشان از اهمیت و تخصص افراد در این کمیته دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین هدف از تشکیل این کمیته را برگزاری دوره های آموزشی کاربردی برشمرد و عنوان داشت: پایه و اساس هر شرکت آموزش کارکنان آن مجموعه بوده که بنا به اهمیت این موضوع باید با پشتیبانی و جدیت انجام پذیرد تا بتوانیم گام های بزرگ و بهینه ای در حفاظت از منابع آب استان برداریم.

مهندس ملکی رفع چالش ها با هم افزایی بین دستگاه های مختلف را از مهمترین ظرفیت ها برای هموار سازی مشکلات عنوان نمود و اظهار داشت: باید برنامه دقیق و مدونی را در سطح منطقه پیاده سازی و اجرایی نماییم تا بتوانیم هر روزه سطح چالش ها را در منطقه و استان کاهش داده و سطح علمی و بهره وری را ارتقاء دهیم.

مهندس احسانی دبیرکل کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران و مدیر کل دفتر مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوزه های آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرز شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این آیین، ضمن تشریح فعالیت ها و اهداف کمیته ملی آبیاری و زهکشی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب و متنوع استان قزوین تشکیل کمیته منطقه ای در این استان امری ضروری است و می توان از این ظرفیت ها در جهت افزایش و هم افزایی در چارچوب کمیته آبیاری و زهکشی استان قزوین استفاده نمود.

مهندس احسانی نزدیکی استان قزوین به استان های پر جمعیت هم جوار خود را از مهم ترین دلایل توجه به کمیته آبیاری و زهکشی عنوان داشت و بیان نمود: استان قزوین از قدیمی ترین و مدرن ترین شبکه های آبیاری در کشور بهره می برد و با توجه به اینکه دارای کارشناسان با پتانسیل بالا می باشد انتظار می رود که با بهره گیری از تجهیزات و تکنولوژی جدید ضمن صرفه جویی در مصرف آب بتواند نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی در منطقه نیز داشته باشد.

مدیر کل دفتر مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوزه های آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرز شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران ایجاد کار گروه های جدید در راستای نیازهای بخش کشاورزی در استان قزوین، شناخت و آگاهی عمیق از مسائل و مشکلات و چالش های آب کشاورزی، اولویت بندی چالش ها و برنامه ریزی و شناسایی روش های علمی در خصوص چالش ها، انتشار یافته های علمی و فنی در استان، تحلیل و انتشار کتاب های مفید در حوزه آبیاری و زهکشی متناسب با نیازهای دستگاه های اجرایی، تأثیر گذاری بیشتر در فرآیندهای تضمین سازی، ارتقاء سطح علمی کارشناسان از طریق برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های فنی و اهتمام و توجه ویژه به سازه های تاریخی در زمینه مدیریت آب در سطح ملی و بین المللی را از مهمترین علل تشکیل کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی برشمرد.

در ادامه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه ها نظرات و پیشنهادات خود را در راستای هر چه بهتر شدن فعالیت های کمیته منطقه ای ارائه نمودند.

کد خبر: 1200
  تاریخ خبر : 2 تیر 1399
 خواجوی
 543
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 27
  • بیشترین بازدید همزمان : 465
  • بازدید امروز : 78
  • بازدید دیروز : 4,505
  • کل بازدید : 5,285,470
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 12:49:59
  • شناسه IP شما : 3.133.109.211

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : قزوین، میدان امام خمینی، بلوار شهید باهنر، شرکت آب منطقه ای قزوین
  • کدپستی : 3419743193
  • تلفن : 028-33239655-8
  • فاکس : 028-33225074
  • پست الکترونیکی : info[at]qzrw.ir
  • پیامک : 10002833225071
  • تلفن گویا : 028-33239655-8